געגועי לטים מיניר

לראשונה נתקלתי בשם טים מיניר בסדרה "אנג'ל", הספין-אוף של באפי שעוקב אחר הערפד-שיש-לו-נשמה בלוס אנג'לס (מעין מטאפורה לגיהנום), שם התחיל כמפיק משני והתקדם בדרגות. אחר כך יצר את סדרת הטלוויזיה הגאונית "פיירפליי" עם ג'וס ווידון, ואז גם התחיל רצף האירועים שאותו אתאר בפוסט הזה.

"פיירפליי", סוג של יצירת מופת מורכבת ונפלאה, סבלה קשות מהתעללות רשת הטלויזיה פוקס בה שודרה. מועד השידור השתנה ללא הרף, הרשת ביטלה שידור פרקים לטובת משחקי בייסבול, שידרה את הפרקים בסדר הלא נכון, ואפילו את פרק הפתיחה דחתה לסוף ובמקומו אילצה את היוצרים לכתוב ולצלם פרק חלופי תוך שבועיים. למרות כל זאת, הסדרה צברה קהל מעריצים פנאטי (המכנה את עצמו "Browncoats" – חומי-המעיל) שצפה בסדרה באדיקות. זה לא הספיק לפוקס, והסדרה ירדה אחרי שידור 12 פרקים בלבד. כהוכחה לאיכות הסדרה, נמכרו כשמונה מאות אלף עותקים מה-DVD של הסדרה, דבר שהביא להפקת סרט הקולנוע Serenity הממשיך את עלילת הסדרה.

מיניר פנה אז להפיק את הסדרה "וונדרפולס" – פנינה סוריאליסטית וקומית העוקבת אחר מוכרת בחנות המזכרות במפלי הניאגרה (היא בעלת תואר בפילוסופיה, אגב) שבובות הפרווה בחנות מתחילות לדבר אליה ולתת לה הוראות. מוזר? כן, אבל גם נהדר. מומלץ לנסות ולצפות, בספריית ה-DVD הקרובה לביתכם, או באמצעים אחרים לפי המקובל. אבל מי ששידר את הסידרה – שוב רשת פוקס – לא רצה מוצר חתרני כזה על המסך. גם הרייטינג לא ממש כיכב, והסדרה ירדה אחרי שידור 4 פרקים בלבד.

הלאה לסדרה The Inside – מבט אפל אל היחידה לפשעים אלימים של ה-FBI. יותר מכל, הסדרה הזו מושפעת מ-"שתיקת הכבשים", מפשעים אלימים ונוראיים המבוצעים על ידי אנשים שהשפיות מהם והלאה. אבל הקצב האיטי של הסדרה, והאוירה הקשה שהשרתה על צופי – נחשו – רשת פוקס הביאו אחוזי צפיה נמוכים. 7 פרקים שודרו, בסדר הלא נכון, לפני שהסדרה בוטלה. עם זאת, כוכבת הסדרה רייצ'ל ניקולס עשתה רושם בברנז'ה ומייד נחטפה לתפקיד בעונה האחרונה של "זהות בדויה". אפילו היו דיבורים על סדרת-המשך בכיכובה.

אך לא איש כטים יתייאש. הוא המשיך לסדרה Standoff – על זוג סוכני FBI המתמחים במשא ומתן עם חוטפים ומחזיקי בני ערובה. ומי ישדר את הסדרה? פוקס כמובן, ושוב התרגיל עם משחקי הבייסבול ושידור הפרקים שלא בסדר הנכון. הסדרה עוד לא בוטלה רשמית, אבל שידורה הופסק ואמור להתחדש בקיץ. פוקס אומרים שיוחלט אם תבוטל או לא אחרי שיבדקו את הפיילוטים שמחכים להם עבור העונה הבאה. אבל שלא יהיה לכם ספק: הסדרה הזו מתה. ועל כן פנה מיניר להפקת סדרה חדשה ומעניינת בשם Drive.

Drive מספרת על מירוץ בלתי-חוקי מחוף לחוף בארה"ב. הפרס הוא 32 מליון דולר, אבל זה לא חזות הכל. מארגני המירוץ הנסתרים מאלצים אנשים תמימים להשתתף במירוץ נגד רצונם, כנראה על מנת להמר עליהם – המניעים שלהם לא ברורים עדיין. הם ימשיכו להיות לא ברורים כי – נחשו מה – פוקס ביטלו את הסדרה בשבוע שעבר, אחרי שהופקו 6 פרקים ושודרו 4 בלבד.

רבות נכתב על פיצול האישיות של רשת פוקס. מצד אחד הם מאשרים לשידור סדרות מעניינות, מקוריות, רעננות ושונות, שאף רשת אחרת לא היתה מסכימה להזמין. אבל במקום לקדם את הסדרות האלה, הם מעדיפים לבזבז את המומנטום, לשנות מועדי שידור, וממהרים להוריד סדרות מעולות ולשדר במקומן שידורים חוזרים של הסדרות המצליחות שלהם: אמריקן איידול, 24 והאוס. מצד אחד מעלים יצירות חתרניות כפיירפליי (אנטי-חברות ענק, אנטי-מלחמה) ו-וונדפולס (חיות מדברות הן בדרך כלל נחלתם של פסיכוטים), ומצד שני מבטלות אותן לטובת תוכניות ריאליטי מזעזעות בעלות חוסר טעם משווע. אבל אני עוד מקווה שטים מיניר ימצא את מקומו בסדרה איכותית שגם יתנו לה סיכוי לתפוס את הקהל המגיע לה.

9 תגובות בנושא “געגועי לטים מיניר”

  1. יא אללה איזה אנשים, רק באים בטענות כל הזמן.

    ולשאלתך: אני משלם על האתר הזה כסף טוב, ולכן אני אמשיך לנצל אותו. כן כן, המניע שלי הוא קמצנות.

  2. איזה קטע… אהבתי מאד את אנג'ל (ובאפי) ופיירפלי היא בהחלט יצירת מופת

    (ב Battlestar Galactica יש אלמנטים שמזכירים את פיירפלי במקצת),

    וגם כמעט את כל הסדרות האחרות ראיתי מבלי לדעת שיד טים מיניר בעניין.

    באמת מעצבן שסדרות טובות נופלות חלל לשיקולים רווחיים נטו והתעללות רשתות.

    כבר מזמן אמרתי שאם היו מכניסים לשיקולי הרייטינג את רוחב הפס של טורנט לסדרה מסויימת או מס' ההורדות או איכשהו מחשיבים את הצפיות-דרך-האינטרנט, המשחק היה משתנה לגמרי.

    (רייצ'ל ניקולס מאממת, לא סתם עוד 'בלונדה עם עיניים כחולות'… רררררר)

    (ג'ול סטייט… רררררר)

  3. אני רוצה להבהיר כמה דברים – שתי הסדרות The Inside ו-Standoff הן לא סדרות של טים מיניר מלכתחילה, הוא הובא לשם על תקן שכיר כדי שיפקח עליהן. הוא לא פיתח אותן ולא היה מעורב ביצירה שלהן. הוא כן פיתח והוסיףך משלו אבל שתי הנ"ל הן לא הבייבי שלו. גם Drive התחילה כפרוייקט שכיר שלו אלא ששם הוא השקיע די מההתחלה. רשת FOX קידמה ופימפמה את הסדרה באופן מסיבי כך שאי אפשר לבוא אליה בטענות שהיא לא קידמה אותה. למרות הפרסום המסיבי שלה ולמרות שהיא קיבלה שיבוץ אטרקטיבי הקהל לא בא והעדיף לצפות שידורים חוזרים של Deal or no Deal בערוצים מתחרים. הרייטינג ירד – מה ירד? צנח! – מפרק לפרק ולכן הרשת הורידה את הסדרה.

    בעונה הטלוויזיה הנוכחית שמסתיימת החודש בארה"ב הסדרות בהמשכים נמאסו על הקהל שנעדיף לדבוק בסדרות עם עלילה סגורה. "חטוף", Vanished, Runaway, The Nine, Six Degrees הן סדרות בהמשכים שעלו השנה תחת קמפיינים מסיבים ולא הצליחו למשוך קהל. עד כמה שקל לבוא בטענות לרשתות הטלוויזיה, אם הן מקדמות את הסדרה, דואגות לשיבוצים אטרקטיביים והקהל עדיין לא בא, האשמה היא בקהל ובטעמו המתחלף.

    ובקשר לאידול – התכנית מעולם לא שודרה כפילר בשידור חוזר, אין לה שידורים חוזרים, רק "האוס" משמשת כפילר במקום סדרות מבוטלות. ואפילו שידור חוזר של "האוס" הצליח למשוך כמעט כפול צופים מפרק חדש של Drive. כנראה שזה מה שהצופים רוצים.

  4. תודה על התוספות. אני צריך להעיר שמיניר מקבל קרדיט created by יחד עם האוורד גורדון ב-The Inside, ולא רק כמפיק, אז נראה לי שהוא כן היה מעורב בפיתוח.

    בעניין Drive – כידוע היה פיילוט לא כל כך מוצלח ועם כניסתו של מיניר הוחלף כמעט כל צוות השחקנים, וזה הוא שהביא את נתן פיליון (הקפטן של פיירפליי) לתפקיד אלכס טאלי, את איימי אקר (מאנג'ל) לתפקיד אישתו החטופה, ואת קייטי פינרן (שהופיעה גם ב-Wonderfalls וגם ב-The Inside) לתפקיד אחותו של אלכס שלא יודעת איפה הוא נמצא.

    אני בהחלט מסכים שפוקס קידמו את Drive בצורה הוגנת, כולל אירוע בו צוות הסדרה עבד יום שלם בתחנת דלק ומילא דלק חינם… מצד שני, להתחיל סדרה חדשה באפריל – זה בדיוק ההיפך מהמקובל. ידוע גם שבמקור פוקס הזמינו 13 פרקים (המספר המקובל לסדרות שעולות באמצע העונה) אבל קיצצו את ההזמנה ל-6 עוד לפני שידור הפרק הראשון.

    אני מסכים איתך גם בעניין היחלשות טרנד העלילות הארוכות. לנצח נזכור את עונת 2004-5 שהיתה שיא הטרנד הזה, עם עליית "אבודים". חבל, כנראה שנכונו לנו עוד 10 עונות של Law&Order.

  5. הם לא קיצצו את ההזמנה של Drive, עקב הלו"ז הצפוף של ההפקה וההשקעה האדירה בכל פרק הפרקים פשוט לא היו מוכנים בזמן לעלייה יחד עם ששת הפרקים הראשונים. מי יודע, אולי ייצא DVD של הסדרה עם כל 13 הפרקים.

    בנוגע לטרנד – זה דבר מעגלי. אחרי שנים שהאביסו את הצופים בסדרות ריאליטי נחותות (להבדיל מסדרות ריאליטי טובות כמו הישרדות, המירוץ למיליון וכו') וסדרות משטרה ("זירת הפשע הפלילית של החוק וסדר מן העבר") הסדרות בהמשכים היוו משב רוח מרענן ולשיחת היום. אלא שההצלחה שלהן הציפה את המסך בסדרות בהמשכים, לא כולן מוצלחות, והבעיה בסדרות כאלו שרוב האנשים מסוגלים להתחייב לסדרה-שתיים-שלוש גג כאלו ומי שלא נתפס בפרק הראשון כבר לא יצטרף.

    גם מבחינה מסחרית הסדרות האלו לא טובות לרשתות, בשידורים חוזרים שלהן הן משיגות פחות ממחצית ממספר הצופים הקבוע שלהן (לשם השוואה סדרות כמו CSI משיגות כשני שליש צופים בשידור החוזר ולעיתים אין הבדל בין מספר הצופים בפרק חדש ובפרק בש.ח.) כך שהן מורידות את ממוצע הרייטינג של הרשת. הפתרון הוא לשדר את הסדרות ברצף ללא הפסקה (כמו 24), לחלק את העונה לשתיים (נמלטים, אבודים) ובין לבין לשבץ סדרות חדשות או סדרות ריאליטי. כדי ליצור עונה רצופה ללא פרקים בשידור חוזר צריך להפיק יותר פרקים או לדאוג לסדרות חלופיות בזמן שהסדרה בהמשכים בחופשה וזה עולה כסף. ואם סדרה כמו "האוס" מביאה בשידור חוזר יותר צופים מפרק חדש של Drive אז ב-FOX יזמינו בעונה הבאה יותר סדרות עם עלילה סגורה כי אלו מושכות יותר צופים ועובדות טוב יותר בשידורים חוזרים. הדוגמה הטובה ביותר היא CBS עם שלל סדרות המשטרה שלה (3 סדרות CSI, ללא עקבות, שארק, פשע מן העבר, NCIS, מחשבות פליליות) שמציבים אותה בראש טבלאות הרייטינג. הרייטינג שלה נשאר יציב כי גם כשיש לה שבוע של שידורים חוזרים בלבד היא עדיין מושכת מספר גבוה של צופים.

    אין לי בעיה עם סדרות לא-בהמשכים כל עוד הן טובות. לא נורא, עוד כמה שנים יגיע הגל הבא של הסדרות בהמשכים.

  6. מצד שני, עושה רושם שסדרות עם עלילה סגורה מושכות פחות מעריצים (בניגוד לצופים) ולכן מוכרות פחות מרצ'נדייז ופחות עותקי DVD, אבל אני לא יודע אם זה תמיד משפיע על הרשת המשדרת (באפי, לדוגמה, הופקה על ידי 20th Television אבל לא שודרה בפוקס אלא ב-WB). אם מכירות DVD לא מניבות תמלוגים לרשת נוצר איזון מעניין: חברות ההפקה מעוניינות בסדרות-המשכים והרשתות מעוניינות בסדרות סגורות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *